Veelgestelde vragen


Hoe kan ik een afspraken maken, verplaatsen of annuleren?

Een afspraak kan je maken, verplaatsen of annuleren door te bellen op werkdagen naar 0384440680 of door te mailen naar info@motus-hattem.nl. Wil je proberen te bellen tussen 8:30 en 17:00? Dan staan onze receptionistes namelijk voor je klaar! Omdat de zorgverleners binnen Motus zich volledig richten op het behandelen van cliënten zijn we buiten deze tijden telefonisch niet altijd bereikbaar.


Afspraak wijzigen of annuleren

Een afspraak kan tot 24 uur van te voren kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd. Wijzigen of annuleren van afspraken binnen 24 uur zullen wij particulier in rekening brengen. De zorgverzekeraar betaalt deze niet. Klik hier voor de hoogte van de kosten.


Wat gebeurt er bij de eerste afspraak?

Na aanmelding krijg je een vragenlijst toegestuurd met vragen over jouw klacht en algemene gezondheid. Zo kunnen wij voorbereid de eerste afspraak starten. Tijdens de eerste afspraak worden aanvullende vragen (anamnese) gesteld op de vragenlijst. We gaan samen met jou opzoek naar de oorzaak van klachten. Aansluitend zal een lichamelijk onderzoek plaats vinden. Op deze wijze hebben wij aan het eind van de eerste afspraak een goed beeld van je klachten, weten we wat jij nodig hebt en wie je daar het beste bij kan helpen.


Hoe lang duurt een behandeling

De behandeltijd kan verschillen per therapiesoort en zorgverlener. De eerste afspraak kan 30 tot 60 minuten in beslag nemen. Een vervolgbehandeling varieert tussen 20 en 60 minuten. De behandelaar kan je hier meer informatie over geven.


Wat moet ik meenemen naar de behandelingen?

De eerste afspraak dien je een geldig legitimatiebewijs en handdoek mee te nemen. Een verwijsbrief meenemen is alleen nodig als je verwezen bent door een (huis)arts of specialist. Voor vervolgafspraken is alleen het meenemen van een handdoek voldoende.


Heb ik een verwijzing nodig van huisarts?

Je hebt geen verwijzing van een huisarts nodig om in behandeling te komen bij Motus. Indien je wel een verwijzing hebt gekregen neem deze dan mee naar de eerste afspraak. Als een verwijzing wel nodig blijkt te zijn, zal de behandelaar dit aangeven tijdens de eerste afspraak.


Wat zijn de openingstijden?

 maandag7:00 – 21:00 
 dinsdag7:30 – 21:00 
 woensdag7:30 – 21:00 
 donderdag7:00 – 21:00 
 vrijdag7:30 – 18:00 
 zaterdag9:00 – 12:00 


Ik ben niet in staat om naar de praktijk te komen, wat nu?

Indien je niet in staat bent om naar de praktijk te komen zal in bepaalde gevallen (een deel van) de behandeling aan huis plaatsvinden. Neem contact op via 0384440680 en we helpen je graag verder!


Wat maakt Motus anders dan andere praktijken?

Binnen Motus hebben we de expertise van 18 specialisten gebundeld. Ons team bestaat uit gespecialiseerde (paramedische) zorgverleners die geloven dat optimale zorg alleen geleverd kan worden als we samenwerken. De specialismen beperken zich dus niet alleen binnen één vakgebied, zoals bijvoorbeeld de fysiotherapie. Optimale zorg houdt voor ons in dat we verder kijken dan alleen een lokale klacht. We vragen ons tevens af wat de klacht veroorzaakt of in stand houdt. Je bent namelijk meer dan je lichaam of een klacht alleen. Je bent mens. Je lijf, emoties en gedachten zijn met elkaar verbonden en beïnvloeden elkaar.

Tijdens de eerste afspraak onderzoeken we samen met jou wat nodig is om jouw doel te bereiken. We bepalen welke behandelmethode gewenst is en welke zorgverlener het beste bij jou past. Hierbij staat niet ons aanbod staat centraal, maar dat wat jij nodig hebt. Doordat we veel samenwerken is de kans groot dat je meerdere zorgverleners zult zien tijdens jouw behandeltraject. We stemmen de behandeling constant op elkaar af, denken met elkaar mee en leren van elkaar. Zo zorgen we er samen voor dat jij de best mogelijke aanpak krijgt. We krijgen vaak te horen dat er “eindelijk eens echt geluisterd wordt” en we “betrokken en doortastend zijn”.

Wat je bij ons ook zoekt – bijvoorbeeld van je pijn afkomen of ermee leren omgaan, meer rust en ontspanning, lekkerder in je vel zitten, op een verantwoorde manier sporten – wij reiken je inzichten aan en brengen je letterlijk en figuurlijk in beweging. Hiermee nodigen we je uit om zelf bewuste keuzes te maken en de verandering te bewerkstelligen waarnaar jij verlangt. Want het is jouw lichaam, jouw geest, jouw leven.


Waar kan ik met klachten over Motus terecht?

Bij Motus doen we er alles aan om de behandeling en het contact zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zijn dat je een klacht hebt over de omgang of de behandeling van de zorgverlener. Het is goed voor jezelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van Motus om dit kenbaar te maken. Omdat Motus bestaat uit diverse zelfstandige bedrijven, heeft elk bedrijf een eigen klachtenregeling. Klik hier voor meer informatie.


Nog geen antwoord op je vraag?

Staat jouw vraag en/of antwoord hier niet tussen? Mail je vraag dan naar info@motus-hattem.nl