Hoe kan ik een afspraken maken, verplaatsen of annuleren
een afspraak kan je maken, verplaatsen of annuleren door te bellen op werkdagen naar 0384440680 of door te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Afspraak wijzigen of annuleren
De afspraak kan tot 24 uur van te voren kosteloos worden gewijzigd of geannuleerd. Wijzigen of afzeggen van afspraken binnen 24 uur zullen wij particulier in rekening brengen. De zorgverzekeraar betaald deze niet. Klik hier voor de hoogte van de kosten.

Wat gebeurt er bij de eerste afspraak?
Na aanmelding zal je een vragenlijst toegestuurd krijgen met vragen over je klacht en algemene gezondheid. Zo kunnen wij goed voorbereid de eerste afspraak starten. Tijdens de eerste afspraak worden aanvullende vragen (anamnese) gesteld op de vragenlijst. We gaan samen met jou opzoek naar de oorzaak van klachten. Aansluitend zal een lichamelijk onderzoek plaats vinden. Op deze wijze hebben wij aan het eind van de afspraak een goed beeld van je klachten, weten we wat jij nodig hebt en wie je daar het beste bij kan helpen.

Hoe lang duurt een behandeling
De behandeltijd kan verschillen per therapiesoort en behandelaar. De eerste afspraak kan 30 tot 60 minuten in beslag nemen. Een vervolgbehandeling varieert tussen 20 en 60 minuten. De behandelaar kan hier meer informatie over geven.

Wat moet ik meenemen naar de behandelingen?
De eerste afspraak dien je een geldig legitimatiebewijs, handdoek en (indien nodig) een verwijsbrief van de arts of specialist mee te nemen. Voor vervolgafspraken is alleen het meenemen van een handdoek voldoende.

Heb ik een verwijzing nodig van huisarts?
Je hebt geen verwijzing van een huisarts nodig om in behandeling te komen bij Motus. Indien je wel een verwijzing hebt gekregen neem deze dan mee naar de eerste afspraak. Als een verwijzing wel nodig blijkt te zijn, zal de behandelaar dit aangeven tijdens de eerste afspraak.

Wat zijn de openingstijden?
 maandag 7:30 - 21:00 
 dinsdag 7:30 - 21:00 
 woensdag 7:30 - 21:00 
 donderdag 7:00 - 21:00 
 vrijdag 7:30 - 18:00 
 zaterdag 9:00 - 12:00 

Ik ben niet in staat om op de praktijk te komen, wat nu?
Indien je niet in staat bent om op de praktijk te komen zal in bepaalde gevallen (een deel) van de behandeling aan huis plaatsvinden. Neem contact op via 0384440680 en we helpen je graag verder!

Wat maakt Motus anders dan andere praktijken?
1. Onze filosofie
Bij Motus geloven we dat je meer bent dan je lichaam alleen. Je bent mens. Je lijf, emoties en gedachten zijn met elkaar verbonden en beïnvloeden elkaar.

2. Onze aanpak
Deze filosofie heeft veel invloed op de manier waarop wij bij Motus werken en zorg verlenen. We focussen bijvoorbeeld niet alleen op de lichamelijke klachten, maar vragen ons ook af wat de klacht veroorzaakt of in stand houdt. We stemmen op elkaar af, denken met elkaar mee, leren van elkaar. Zo zorgen we er samen voor dat jij de best mogelijke aanpak krijgt. Een aanpak waarin niet ons aanbod centraal staat, maar dat wat jij gedurende het traject nodig hebt om je doel te bereiken. We krijgen vaak te horen dat er "eindelijk eens echt geluisterd wordt", en we "betrokken en doortastend zijn".

3. Onze eerste afspraak
Na aanmelding kijken we eerst samen met jou wat je nodig hebt, welke begeleiding het beste bij je past en welke behandelaar(s) we hierbij inzetten. Daarna start een gerichte vervolgbehandeling.

4. Onze uitnodiging
Wat je bij ons ook zoekt - bijvoorbeeld van je pijn afkomen of ermee leren omgaan, meer rust en ontspanning, lekkerder in je vel zitten, op een verantwoorde manier sporten - wij reiken je inzichten aan en brengen je letterlijk en figuurlijk in beweging. Hiermee nodigen we je uit om zelf bewuste keuzes te maken en de verandering te bewerkstelligen waarnaar jij verlangt. Want het is jouw lichaam, jouw geest, jouw leven.

Waar kan ik met klachten over Motus terecht?
Bij Motus doen we er alles aan om de behandeling en het contact zo goed mogelijk te laten verlopen. Toch kan het zijn dat je een klacht hebt over de omgang of de behandeling van de zorgprofessional. Het goed voor jezelf, voor andere cliënten en voor de kwaliteit van Motus om dit kenbaar te maken. Omdat Motus bestaat uit diverse zelfstandige bedrijven, heeft elk bedrijf een eigen klachtenregeling. Klik hier voor meer informatie.

Nog geen antwoord op je vraag?
Staat jou vraag en/of antwoord hier niet tussen? Mail je vraag dan naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.



Hoopjesweg 2b, 8051 DB Hattem • Telefoon: 038-4440680 • E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.